Wersja twojej przeglądarki jest przestarzała. Zalecamy zaktualizowanie przeglądarki do najnowszej wersji.

Dlaczego warto być asertywnym

  • Asertywność w praktyce
  • Jak nie pomylić asertywności z agresją?
  • W jakich sytuacjach warto być asertywnym?
  • Badanie asertywności
  • Jak pracować nad sobą i nad koniecznymi zmianami
  • Asertywna prezentacja własnego zdania. 
  • Techniki komunikacyjne w rozmowach służbowych i prywatnych
  • Jak pozbyć się uległości
  • Pozytywne relacje odmawiając
  • Sposoby odmowy w sytuacji zwiększonego nacisku
  • Odmowa wobec szefa – jak to zrobić asertywnie?
  • Sposoby postępowania w sytuacjach stresowych
  • Granice asertywności
  • Asertywne reagowanie na krytykę

Metody szkolenia:
70 % czasu szkolenia- warsztaty, ćwiczenia, aktywizacja zawodowa.
30 % czasu szkolenia- teoria (inspiracja) poparta przykładami z życia

ćwiczenia,
studia przypadków,
gry sytuacyjne, 
mikro-wykłady,
symulacje
dyskusje, 
odgrywanie ról.

Poruszane są również inne, indywidualne problemy zgłaszane przez uczestników. 
Nasze szkolenia są elastyczne i dostosowują się do potrzeb uczestników, 
tak aby każdy z nich odniósł jak największe korzyści, 
przyczyniając się w ten sposób do wzrostu efektywności.

 

 

Koszt szkolenia: 990zł/16h

Dla grup zorganizowanych i stałych klientów oferujemy rabaty.
Miejsce szkolenia: Bydgoszcz ul. Jagiellońska 95, siedziba OSiRK.
Możliwość zorganizowania szkolenia na terenie całego kraju
KONTAKT
Formularz zgłoszeniowy
faksem na nr: (52) 381 93 14
tel:509 633 635, 506 403 366
e-mailem: denar@denar.edu.pl

Asertywność – w psychologii termin oznaczający posiadanie i wyrażanie własnego zdania oraz bezpośrednie wyrażanie emocji i
postaw w granicach nienaruszających praw i psychicznego terytorium innych osób oraz własnych, bez zachowań agresywnych,
a także obrona własnych praw w sytuacjach społecznych. Jest to umiejętność nabyta.

Asertywność to:

umiejętność wyrażania opinii, krytyki, potrzeb, życzeń, poczucia winy, umiejętność odmawiania w sposób nieuległy i nieraniący innych, umiejętność przyjmowania krytyki, ocen i pochwał,
autentyczność, elastyczność zachowania, świadomość siebie (wad, zalet, opinii), empatia, stanowczość, umiejętność samooceny.

Osoba asertywna ma jasno określony cel i potrafi kontrolować własne emocje, nie poddaje się łatwo manipulacjom i naciskom emocjonalnym innych osób.

Osoba asertywna posiada umiejętność określania własnych oczekiwań i uczenia innych jak chce być traktowana.

Asertywność nie oznacza ignorowania emocji i dążeń innych ludzi, lecz raczej zdolność do realizacji założonych celów mimo negatywnych nacisków otoczenia,
racjonalną dbałość o własne interesy z uwzględnieniem interesów innych. Asertywność to obok empatii podstawowa umiejętność wchodząca w skład inteligencji
emocjonalnej. Diagnozy zachowań nieasertywnych dokonuje się na podstawie zablokowanych w autoprezentacji sfer komunikacji – blokady mówienia nie, wyrażania i
przyjmowania opinii i krytyki, kontaktu z autorytetem i tłumem (trema), radzenia sobie z poczuciem winy.

formularz zgłoszeniowy !

Pola oznaczone * są wymagane.

   

    

Polityka cookies

Ten serwis korzysta z plików cookies do przechowywania informacji na twoim komputerze.

Czy akceptujesz?